Ungar som inte kan hälsa och tacka

Jag läste en tråd på familjeliv.se som handlade om vad folk stör sig på hos andras ungar. Då skrev många ungar som inte kan säga hej, hejdå och tack. Vissa mammor svarade att deras barn tillhör skaran som inte säger hej, hejdå och tack. Men att de inte vill pusha dem för att de är blyga av sig. Då svarade jag såhär:

"De värsta ungarna är de till föräldrar som curlar dem och inte ens kan lära dem lite vett i skallen. Varför ska man inte pusha sina barn att säga hej, hejdå och tack bara för att de är blyga?! Då lär de sig aldrig. Blygheten kan sitta i hela livet och då är det ingen som tar hänsyn till blyghet. Jag ser det som ohyfs med ungar som inte kan hälsa och tacka. Själv var jag blyg som barn, men hälsa och tacka kunde jag. Grundläggande vardagshyfs är A och O!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0