Svärmor som inte gillar sin svärdotter

"Måste bara få skriva av mig. Är så jäkla förbannad. Min man kom nyss hem och var jättekonstig. Vi åt middag och jag frågade gång på gång om det var något fel. Vi har inte bråkat eller så, och så här brukar han bara bli när han pratat med häxjäveln till svärmor. Jag fortsätter att fråga vad det var men han sa bara att det inte var nåt.

Sedan efter ett tag när vi pratade om något helt annat så kommer det fram att han pratat med hans mamma idag och hon är missnöjd med mig. För att vi inte varit och hälsat på dem på länge (tydligen är det mitt fel). Sedan sa kärringen att min man borde skilja sig från mig och hitta någon annan.

Jag är så jävla förbannad. Jag har aldrig gjort kärringen nåt dumt (ja jag vet att jag svär lite nu men det beror på att jag är så upprörd). Och varför är min man så jävla feg att han inte vågar ta mig i försvar? Vi har varit tillsammans i många år, men kärringen verkar aldrig kunna acceptera mig.

Jag blir så otroligt ledsen och förbannad på min man. Hur kan man vara så feg att man inte tar mig i försvar? Hur kan man vara så rädd för sin egen mamma? En mamma som lägger sig i allt. Hon ska nästan veta hur många gånger man går på toa om dagen. Min sambo måste sätta ner foten och säga nej till kärringen nån jävla gång!"


Kommentar från en kille:
TS, känner SÅ väl igen mig i din situation. Och ja, det ÄR fegt att din man inte vågar ta ditt parti. Det är precis vad han ska göra, för att visa svärmor att det är dig han har valt, och att hon får acceptera det! Det har förvånat mig så många gånger, hur gamla människor, som borde veta bättre och ha livserfarenhet, visar sig vara dom mest korkade av allihopa.

Kommentar från en tjej:
Alltså jag blir så arg på sånt här. Min svärfar är också på samma sätt fast inte lika grov som din svärmor brukar vara. Men jag har satt ner foten och sagt till min man att har svärfar något otalt med mig (gubben känner mig inte ens för han har aldrig bemödat sig) så får han ta det med mig. Han ska inte gå också snacka skit (för det är vad han gör) bakom min rygg till min sambo. Och om han säger saker så vet jag inte det för sambon berättar inte längre och han beter sig inte konstigt mot mig, men jag VÄGRAR åka dit och hälsa på. I andra sammanhang (jul, midsommar och födelsedagar) då hela familjen är samlad är jag vänlig mot honom men håller avståndet.

Be din sambo att välja. Antingen väljer han dig och säger ifrån när din svärmor ringer och snackar skit och så vidarebefordrar han inte skiten till dig, eller så är det adjöss äktenskap. Så skulle jag ha gjort och så HAR jag gjort. Han har valt att leva med dig och både han och din svärmor beter sig mycket illa mot dig när de snackar skit på detta viset. Och så undrar de varför du inte vill hälsa på? Galningar båda två! Fy för såna människor!

Kommentar från mig:
Sådana här svärmödrar är det värsta som finns. Karlfan borde ta sin fru i försvar och säga till modern på skarpen. För om han älskar sin fru och valt att leva med henne, ja då är det DE TVÅ först och främst. Och om karln har någon självrespekt, stolthet och dignity så accepterar man inte att ens mamma beter sig så mot kvinnan han valt! Morsan får väl acceptera att han har ett eget liv för tusan. Usch för mödrar som ger sina sk "älskade" söner dåligt samvete. Skulle jag aldrig göra.

Kommentarer
Postat av: Erlingidunn

Your website is extremely interesting

2011-11-06 @ 11:42:18
URL: http://erlingidunn.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0