Pojkvännen firar inte jul med henne

"Jag har varit tillsammans med en kille i 6 månader. Känt varann i över 2 år. Har aldrig varit hemma hos honom, han bor 20 mil bort och jag har små barn. Lättare att han har kommit till mig.
Nu på jul har jag absolut ingen att vara med förutom med mina 2 små barn. De är väldigt trygga med min pojkvän, den yngre kallar honom "pappa". Min pojkvän ska fira jul med sina föräldrar och dem har jag aldrig träffat. Jag tycker det är en självklarhet att vi träffas på julaftonskvällen. Rätt eller fel? Vart firar vi? Hos mig - ensamma eller hos hans föräldrar där även hans bror med familj är (och de har barn i samma åldrar som mina)
Har sagt till min pojkvän att jag absolut inte vill vara ensammen på jul, men han har inte föreslagit något.

Han vet att jag är helt ensam från kl 13. Jag har ingen släkt i närheten. Och han är den jag älskar, den som är mig närmast. Klart det inte är idealet att träffa hans föräldrar första gången på julafton och jag kan inte kräva det av honom. Men varför lämna den man älskar ensamme på julafton...?

Fler åsikter? Jag vill verkligen inte tigga och pressa, men jag förstår ju inte hur det kommer sig att han INTE vill vara med mig? Han är över 30 år, har inga egna barn att ta hänsyn till och vi siktar på en framtid tillsammans. Känns som han sviker mig nåt hemskt!"


Kommentarer:

"I min värld - i min - finns det inte på världskartan att inte vara mesin partner. Jag säger återigen, jag kan definitivt fira med nån vän. Men alldeles självfallet vill jag hellre va med den jag älskar!"

"Han borde verkligen erbjuda att du kan följa med till hans föräldrar, eller att ni firar ihop. Särskilt om han vet att du kommer sitta ensam med barnen annars. Ruskigt dåligt av honom annars!"

"Varför bjuder han inte med dig? Eller varför frågar du inte om du kan få följa med till hans föräldrar?"

"Måste han fira jul med sina föräldrar då? Det är ju mycket smidigare om ni firar tillsammans hemma hos dig för att slippa pinsamma situationer. Föreslå att han firar jul med dig och barnen och se vad han säger.
Att bjuda in sig själv hos någon kan lätt sluta illa."

"Nej, kräva kan du ju egentligen inte. Däremot så tycker jag att han borde erbjuda dig att fira jul med honom och hans familj, eller fira själv med dig."

"Vi har två barn. Varannan jul åker vi till mina föräldrar och varannan jul till svärföräldrarna (kan tillägga att föräldraparen bor i olika länder)."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0