Jag ser mig inte som flerbarnsmamma

Att få barn är ingen självklarhet och är inte alla förunnat. Det är en gåva!

Jag skulle gärna vilja ha ett barn i framtiden. Men jag har aldrig sett mig som flerbarnsmamma. Jag skulle varken ha tid, ork, engagemang eller intresse av fler.

Ett barn är dessutom lättare att ta med överallt och det kostar inte lika mycket. Det kan verka ytligt, men jag tycker inte det är det. För det är en kostnadsfråga.

Man kan tyckas vara ego som inte ger sitt barn syskon, men jag tycker det är värre att skaffa "oönskade" barn som lekkamrat åt nr 1.

Vem vet, jag kanske ändrar mig i framtiden? Detta är mina tankar just NU.

Framtiden är oviss, men alla har rätt att fundera och reflektera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0