Han vill inte köpa mat

"Är det här ngt slags jävla skämt eller vad?! Killen har alltid varit jävligt snål men nu varje gång jag säger att vi ska åka och handla så börjar han protestera!! Jag tom har börjat dra mig för att fråga om vi kan åka och handla för att jag vet att det kommer att bli bråk!!
Och när vi väl är på affären tar han vagnen kör igenom hela affären till kassorna och säger -nu är vi klara! så jag får gå tillbaka och hämta en egen vagn för att plocka på det vi behöver.. Jag handlar varje dag i princip han går aldrig självmant till affären så enda sättet att få honom att vara med att betala för maten är att säga nu åker vi och handlar..
Nu bråkar han bara och vill inte åka..
Det sjuka är att det inte går att prata med honom ens. Har blivit förbannad men han bara jiddrar och spelar dum tills jag tappar lusten att prata med honom.."


Kommentarer:

"Att man som vuxen människa väntar sig att maten ska stå på bordet, utan att man själv varken betalt för den eller lagat den är skandal. Han skulle nog behöva flytta hem till mamma igen, för det är nog där han lärt sig detta.
Har han bott själv någon gång eller flyttade han direkt hemifrån mamma till dig? Säg till honom att packa väskan och dra ikväll. Inget skit att ha."

"Gör slut. För att vara tillsammans med en snåljåp måste ju vara katastrof i längden."

"Kommunikation är alltid bra men den fungerar bara om BÅDA är intresserade av att kommunicera."

"Laga bara mat till dig själv. Skit i hans behov av mat. Gör en gemensam matkassa, båda lägger 1500 kr i månaden och så handlar ni för de pengarna...."

"Men alltså, är det av snålhet han inte vill handla mat? Då borde han nog söka professionell hjälp, för det låter som snålhet långt utöver vad som kan räknas som normalt."

"Men herregud. Vuxen människa med barn som inte fattar att det kostar pengar att ha mat på bordet. Vilket pucko. Säger som någon tidigare, skapa ett matkonto där ni bägge sätter in samma summa, så kvittar det ju vem som åker och handlar."

"Din kille låter bortskämd som tusan. Skulle aldrig klara av att ha ett förhållande med någon som honom!
Uppenbarligen har han ju pengar. Du kan:
- förklara för honom att om ni ska vara tillsammans så DELAR ni på de gemensamma kostnaderna, som normala människor gör (så länge båda har råd)
- skaffa er egna mat och inte äta varandras som någon slags rumskompisar (haha)
- göra slut med den egotrippade idioten"

"Mitt ex var också åt det hållet. Fin mat skulle de vara, men han ville inte bidra särskilt mycket till det. Varken att betala eller laga."

"Blir lika förvånad varje gång, varför stannar du?"

"Hans omogna sätt och sättet att hantera deras gemensamma liv är för henne kränkande - det är psykisk misshandel det han håller på med - pistol eller inte så är det misshandel."

"Psykisk misshandel... Lite! Men mest noll respekt. Jag bemötte också mitt ex ovilja att fixa mat med samma mynt o det var effektivt!"

"Hjälper han till annars där hemma? Städar, Tvättar? Fixar? Eller han är som min fd som bara sitter på soffan och pillar navelludd?"

"Till Simonson: Så du menar att det är kvinnans lott att stå för maten till hundra procent? Att åka iväg och handla, betala och laga den - glöm inte disken efter?.. och städningen?... Plocka upp skitiga kalsonger och strumpor från golvet?.. just det allt skäggstubb i vasken och på badrumsgolvet?.. Få iväg bilen på service?.. Hämta och lämna barn på dagis/skola? Fixa alla presenter till allt och alla? Medan mannen endast behöver vara hemma när han behagar, har lov att hänga på puben, med polare och spenderar alla pengar på dataspel och lämpa över allt ansvar för barn, gemensamma eller egna på kvinnan?"

"Jag tror maten är det minsta problemet! Han verkar ju inte riktigt klok! Ni har inte ens barn eller respekt för varandra så det är dags att lämna. Bättre nu än sedan faktiskt."

Fy fan vilken vidrig karlslok! Flytta hem till mamma igen för tusan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0