Att som åldrande gamling lasta över sig på sitt barn

"Jag hör ibland vuxna ensambarn som tycker att det är jobbigt att inte ha syskon. Att inte ha någon som alltid finns där, någon som delar ansvaret för de åldrande föräldrarna och så vidare. Självklart är det fantastiskt bra om syskon kan ha en bra relation till varandra och fylla de rollerna. Det finns dock inga garantier! Jag har tre syskon, och de låtsas alla som att jag inte finns. Vår ensamme far är helt mitt ansvar. Jag skulle lika gärna kunna vara ensambarn. Det hade nästan varit lättare, eftersom jag då undvikit många svek."


Kommentar:

Min man och jag har också ensamt ansvar för hans pappa som närmar sig 80 år (fick barn väldigt sent). Det är inget roligt. Hans bror har flytt landet och hör bara av sig på msn någon enstaka gång. Vi tar lärdom av detta och kommer se till att själva flytta in på ålderdomshem och inte lasta över oss på barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0