Att knyta an till ett adopterat barn

"Jag kan bara svara utifrån mig själv som man. Jag hade många funderingar kring detta innan vi adopterade. Dessutom var man ju rädd att barnet inte skulle ta till sig oss. Anknytningen var något som växte fram under ett par månaders tid från min sida. Idag är han väl en av få människor jag skulle dö för. Jag tror inte det är unikt för adoption, det tar ett tag att vänja sig när man får familj, oavsett på vilket sätt. Jag tror man måste vara emotionellt störd för stt inte ta till sig ett litet hjälplöst barn man längtat efter."


"Det sa faktiskt en kvinna på mitt jobb också. Om man inte kan ta till sig ett litet barn som törstar efter närhet och uppmärksamhet, måste det ju vara något fel på den personen. Jag tror jag är beredd att hålla med. Spelar ingen roll hur många böcker man läst, för det kommer naturligt. Först kommer nog beskyddarinstinkten, sedan kommer den stora kärleken."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0