Ang, asiatiska tjejer vill se ut som västerlänningar

Jag hittade ett bra inlägg skrivet av en asiatisk tjej på en killes blogg:

"Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg – är du spydig eller förstod du inte vad jag skrev? Som jag redan skrivit en gång, jag tror inte att särskilt många asiater vill se ut som västerlänningar. Varken tjejer eller killar.

Ögonlocksoperationerna skulle förekommit även om vi inte sett västerlänningar, eftersom våra ögonlock anatomiskt är utformade på ett sätt som oftast inte besvärar västerlänningar förrän de blir äldre. Asiater är ofta smala, har lite kroppsbehåring och slät hy även när vi blir gamla, men vi tolkar inte västerlänningars bantande, rakande och botoxinjektioner som försök att se asiatiska ut.

 

Och vad jag vet är västerländska kvinnor precis lika utseendefixerade som asiatiska. Svenska tjejer svälter sig, skaffar silikontuttar, blonderar håret, kan inte visa sig utan smink, springer på gym och på solarium och sprutar in restylane och botox och allt möjligt i ansiktet.

 

Du får tro vad du vill, men som jag redan skrivit – jag är trött på att västerlänningar alltid utgår från att alla försöker vara som de."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0